Red Bul Salzburg je svoju ekspanziju doživio proteklih godina uspjesima na evopskoj sceni, ali i proizvodnjom nekih od najboljih fudbalera današnjice.
Bosna i Hercegovina može biti ponosna na činjenicu da je jedan od njih Amar Dedić, koji je upravo u austrijskom gigantu svoju karijeru lansirao do Marseja, ali i statusa jednog od najpoželjnijih mladih bekova Evrope. Svojevremeno u dresu kluba iz Salzburga mreže je tresao i Erling Haland, prije nego je pošao put Borusije Dortmund.
Na trenutak i teško prihvatljiv spoj vodećeg giganta u proizvodnji i prodaji energetskih napitaka sa klubom koji se opredijelio na prodaju mladih igrača. Naizgled i lijepa priča, ali ima svoje ali.
Red Bul Salzburg nije samo klub iz središta Austrije sa naslovnim sponzorom firme koja je postala svjetski gigant. Red Bul Salzburg, fudbalski klub, jeste ustvari Red Bul. Zamislite ogranak firme u kojoj radite, kancelariju preko puta, marketing tim… To je Fudbalski klub postao Red Bulu. Sluga u komercijalnim potrebama ekonomskog konglomerata.
Sve je počelo prije sada tačno 20 godina, kada je Ditrih Matešitc, zaljubljenik u fudbal i vlasnik Red Bula došao na ideju da firmin kapital uloži u lokalni fudbalski klub. Obasjalo je sunce navijače Austrije iz Salzburga, kada su shvatili da su baš oni “rođeni pod sretnom zvijezdom”, da Matešitc bude iz njihovog grada i Austriju vine u vrh evropskog fudbala.
Brzo je posao dogovoren i Red Bul je postao dio Austrije… Samo što je realnost bila drugačija. Austrija je postala dio Red Bula. Ta za veliki broj ljudi bolna istina postala je jasna vrlo brzo. Već u pregovorima, Red Bul je pokazao agresivnu inicijativu da klub promijeni boje, grb, ime… Malo je za reći da je to razbijesnilo navijače.
U junu 2005. godine nakon dugih protesta i odbijanja saradnje, Austrija Salzburg postala je Red Bul Salzburg, a tradicionalna ljubičasta boja dresova postala je crveno-bijela. Ta provokacija izazvala je najviše bijesa kod navijača, pa je klub odlučio da napravi kompromis tako što je ljubičastu boju dodao na golmanske štucne. Sa tim, samo je dodano ulje na vatru, a navijači poniženi.
Nije neobično u Austriji, ni u svijetu da kompanije budu naslovni sponzori. Često je donosilo više dobrog nego lošeg, međutim, u Salzburgu je te 2005. godine granica pređena. Čak se i prije toga Austrija zvala Kazino Salzburg, samo što ovaj put Red Bul je postao okupator, a ne sponzor.
“Nije bilo moguće postići dogovor sa ovom kompanijom, pa smo mi odlučili osnovati svoj klub. Iskreno, nismo imali pojma u šta se upuštamo. Bilo je puno posla, i sada je, ali je zabavno” – rekao je Stefan Šubert prije par godina, član Uprave Austrije.
Veliki dio navijača učestvovao je u kreiranju novog kluba, “feniksa”, godinu kasnije. Zanimljivo, zadržali su ime, ali i istoriju Austrije. Čak su se držali toga da je klub osnovan 1933. godine.
Od tada, u 78. minuti, odnosno 33. minuti drugog poluvremena čitav stadion Austrije Salzburg glasno povikuje “Ratatatatatata”, kao počast svom klubu osnovanom 1933. godine.
Danas, Austrija nastupa u Regionalnoj ligi Austrije, grupa West, gdje su u borbi za ulazak u Drugu ligu Austrije. Njihova priča, nastala 2006. godine, priča je otporu kapitalizma, zanemarivanju značaja novca i dokaz da neko ipak nije na prodaju.